fredag den 4. marts 2011

04.03.11

I går i (forholdsvis) korte træk; middagen gik fint, det hele lykkedes (yay :), Pigen med krøllerne er den bedste gæst (det var første gang at hun så lejligheden). Hun fik snakket med Vasya for første gang i 6 år ca. De gik i folkeskole sammen til de var 13, jeg mødte dem hver for sig nogen år senere, men med lidt tidsmellemrum, lidt skægt. Vi endte på en bodega på Christians Havn, det var ok, jeg fik genopfrisket mine afvisnings-teknikker (som jeg yderst god til, ligemeget hvor fuld jeg bliver) og forhåbentligt lærte Pigen med krøllerne nogen af mig, da hun ikke helt selv mener at hendes er så funktionelle. Det gode ved at afvise "voksne"; de fatter det. Det var åbenbart "ældre-mennesker" aften i går. Pigen med krøllerne smuttede hjem kl.2.00. Inden det havde vi mødt nogen "stor"buksede fyre, som jeg dukkede op på et meget lukket Nemo med kl. lidt over 2, og derefter på den samme, nu lukkede bodega en time senere. De fandt ud af at jeg meget hellere ville drikke mere og tage på the Moose (det er det eneste jeg kunne komme i tanke om havde åbent, og hvor folk ville være lige så fulde som moi) end at lege med nogen af dem, fik endda et muggent "troede at jeg ville få *****, men du behandler mig jo bare som en bøssevene" fra den ene, (buhuhu, lad vær med at tude, mænd burde ikke tude på den måde, rigtig gråd er ok, det dér er ikke). Ellers var de da meget sjove og rare, ville nu hellere have leget med Pigen med krøllerne lidt længere, men hun er en dygtig pige og skulle op og lave lektier, så man tager hvad man kan få. Mht. drengene, hvis jeg ikke jumper inden for de første fem min. - gør jeg det nok slet ikke, derudover mødte jeg ikke et eneste menneske jeg var tiltrukket af hele aftenen, sé, det er øv! Vi havde høje forhåbninger til bodegaen ;)
Følte mig som en stor pige og tog selv metroen hjem (flot Alice, du er 25!). Jeg hader at tage metroen til Forum (bor lige mel. Forum og Vesterport st), jeg hader bare at tage offentlig transport. Har ikke taget sådan noget hjem fra byen i årevis, ved ikke lige hvad der gik af mig. Overvejede i et kort sekund at ringe til hr. firehjulstrækker, men kun i et sekund da jeg besluttede mig for at jeg ikke kan blive ved med at lade ham se mig i en ikke-ædru tilstand. Faldt om på mig seng kl. 5, blev vækket af Skipper kl. 9, sov til 10.30, kl. 11.00 trak jeg i guldkjolen fra aftenen før (ved heller ikke helt selv hvorfor), pakkede ingefær og te og blev kørt hjem til ham. Han skal rejse til Kina om et par dage og jeg har lovet ham kvalitetstid (det er derfor jeg nu sidder ved hans computer). Jeg har ikke helt forstået at han vil være væk, jeg er så dårlig til sådan noget. Det plejer først at gå op for mig efter vi har sagt farvel, vedkommende er væk og derefter finder jeg ud af om jeg savner el. ej. Det startede da vi skulle flytte til Danmark, og jeg som 8-årige skulle sige farvel til min morfar (og han var altså mit ynglingsmenneske i hele verdenen), og så fik han tårer i øjnene, og derefter kan jeg bare huske en stor følelse af smerte blandet op med grotesk savn. Plejede at få hans lommetørklæde, så jeg kunne lugte til "morfar" på turen til Dk. Det samme sker når jeg siger farvel til Shmit, Exen, og Lena. Shmit får tårer i øjnene og så knækker filmen for mig, hver gang. Exern åbner nogen gange slet ikke øjnene, det er ret underligt, Lena prøver at smile mens hun tudbrøler, det er så sødt på en lettere morbid måde; kort sagt; jeg hader at sige farvel og giver sjældent slip medmindre det er yderst nødvendigt.

-Nå, bliver ved med at hører spg.tegn bliver kastet ud i luften omkring at jeg ser Skipper Skræk så meget, af mennesker der er tæt på mig. Ved ikke hvad jeg ellers skulle gøre. Kan ikke lade ham havde det skidt alene, og så går det jo også ud på at man behandler andre som man vil behandles og ikke som man er blevet behandlet ikke?! Og så længe jeg har mit eget liv og gør lige hvad jeg føler for, har jeg ikke noget imod at holde ham i hånden i ny og næ, el. bare tilbringe tid med ham er det vist efterhånden, tror at han er ved at få det helt godt igen.

Nå, han rejser, så jeg skal være her til søndag. Ved ikke hvad jeg skal lave udover at læse. Har glemt alt. Var stadig så fuld i morges at jeg slet ikke tænkte på hvad jeg skulle have med, nej, ok, jeg var faktisk fuld til for et par timer siden (hvorfor varer det altid så længe når det er vodka og tequila?). Har brugt dagen på at prøve at blive normal i hovedet (får ikke rigtig tømmermænd, jo) og spist cupcakes! :)
Håber at I har en god fredag derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar