mandag den 17. januar 2011

Земфира - Ариведерчи (Zemfira - Arivederchi)

Ja, jeg ved det godt, I forstår intet af sangen, og der er ikke engang en video. Det er til ære for min kære Vasya, som jeg lige har talt med for første gang i 100 år. Mine hænder ryster, jeg har hjertebanken, og jeg har denne her trang til at drikker mig fuld og kravle op på et tag for at danse. (Det var vores ting, vi dansede på tage, ok, hun dansede, jeg prøvede ikke at falde ned og få hende til at holde op med at hoppe på de der vinduer der er bygget i taget, altså de vandrette, som jeg ikke ved hvad hedder :)
Vi hørte altid Zemfira (og Swayzak, som også burde lyttes til), tror sangene snart er ved at være 20 år gamle. Hun er dog ret genial; Zemfira, hun synger om kærlighed mellem kvinder (er ret sikker på at hun er lesbisk, eller bare ekstrem glad for andre kvinder) og til tider euforiserende stoffer. Man skal høre dem en del gange før de giver mening. Jeg skal nok få oversat en til Jer en dag, teksterne er geniale!
Jeg elsker hende og savner hende (altså Vasya, ikke Zemfira, haha), men jeg er SÅ glad for at have hørt hendes stemme, og jeg glæder mig til at høre den hver gang jeg tænder for skype (det er det aftalen går ud på nu).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar