torsdag den 4. februar 2010

04.02.10 Min nye hobby..


At fodre fugle. Der er ufatteligt mange fugle rundt om vinduerne, i vores lejlighed (mange træer og buske). For en uges tid siden gjorde manden mig opmærksom på at fugle har svært ved at finde føde, når der er så meget sne.. Så jeg fodrer fugle, hver morgen. Er endda blevet så gode venner med dem, at de ikke længere flyver væk når jeg åbner vinduerne, kigger bare på mig som om de forventede fodringen. Lidt ligesom prinsessen i eventyrerne, hvis prinsessen var klædt i mandens aflagte, kæmpe hættetrøjer og powerrøg dagens første smøg, fordi hun egentlig slet ikke har tid til denne hyggelige aktivitet.
Kan dog virkelig anbefales, så hyggeligt. Kan ikke finde ud af om jeg finder det SÅ hyggeligt, fordi mit biologiske ur tikker ret højt, og jeg nu derfor har en forkærlighed til alt småt, tykt og skrøbeligt.. (?!)
Fuglene er desværre endnu ikke helt lige så gode venner med blitzen som med mig, så fangede kun en enkel brun en på billedet. Ellers bor der også en blå/gul, lille en, og så en virkelig chubby satan med et rødt bryst, fast i busken. Synes de er blevet noget tykke efterhånden. Ville have skrevet hvad de rigtigt hedder men manden er til træning, og jeg ved det ikke selv x)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar